Delta Air Lines odebrała 75. airbusa A220. Jubileuszowym A220 został A220-300 o rejestracji N332DU, który 14 lutego został przebazowany z linii montażu końcowego w Mirabel do Minneapolis. Delta jest największym użytkownikiem samolotów A220 na świecie.
Najnowszy dodatek do floty, to airbus A220-300 o rejestracji N332DU i numerze seryjnym MSN 55337. Jest to 75. piąta maszyn A220 i 30 A220-300 we flocie amerykańskiego przewoźnika.
Obecnie linia eksploatuje 988 samolotów, w tym 493 airbusy: 75 A220, 57 A319, 55 A320, 127 A321, 69 A321neo, 11 A330-200, 31 A330-300, 33 A330-900neo oraz 35 A350-900. Delta oczekuje na dostawę 291 samolotów: 70 airbusów A220-300, 86 A321neo, sześciu A330-900neo, dziewięciu A350-900, 20 A350-1000 oraz 100 boeingów B737 MAX 10.
Największy klient programu A220
W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 ówczesnych bombardierów CSeries CS100 (airbus A220-100) z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu,
potem w 2019 r. zwiększyła zamówienie do 95 maszyn,
w wakacje 2022 r. do 107, w styczniu 2023 r. do 119,
a w lipcu 2023 r. do 131 samolotów, aby ostatecznie zwiększyć liczbę do 145 maszyn. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu, a sama Delta już w 2016 r. zagwarantowała sobie prawo do konwersji zamówionych A220-100 na większy model A220-300. Zamówienie 145 A220 jest podzielone na: 45 A220-100 i 100 A220-300. Do tej pory Delta odebrała 75 A220: 45 A220-100 oraz 30 większych A220-300.
A220 Delty
A220-300 w barwach Delty napędzany jest silnikami Pratt & Whitney GTF PW1500G, a na pokład zabiera 130 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 118 w klasie ekonomicznej (2-3), to o 21 pasażerów więcej niż może pomieścić mniejszy A220-100 amerykańskiego przewoźnika, który zabiera na pokład 109 pasażerów w konfiguracji trzech klasy podróży: 12 w klasie biznes (2-2), 14 w premium (2-3) oraz 82 w ekonomicznej (2-3).
Również największy użytkownik A220
Do tej pory A220 przewiozły na pokładach ponad 112 milionów pasażerów na 822 obsługiwanych trasach. Do końca stycznia br. zamówiono 904 maszyny A220: 98 A220-100 oraz 806 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 392 samoloty tego typu do 21 linii lotniczych: 69 A220-100 oraz 323 A220-300.
Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (75),
airBaltic (50) oraz Air France (41).
Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samolotu, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "
Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".